مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 08:202021-01-20سياسي

سیاست زدگی دانشگاه ها در ایران


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی بیان کرد: شکل گیری دانشگاه در ایران اساسا به دلیل ایجاد پژوهش نبوده، بلکه یک تصمیم سیاسی بوده است و دانشگاه ها در ایران سیاست زده شکل گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست روایت کلان صد سال تحول از مجموعه نشست های یک سده پژوهش، فناوری و نوآوری در ایران با سخنرانی دکتر شاپور اعتماد، استاد موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ابتدا دکتر کیوان الستی، مدیر گروه مطالعات نظری علم، فناوری و نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، در مقدمه ای بر لزوم مطالعه پیشینه شکل گیری پژوهش، فناوری و نوآوری در ایران تاکید کرد و آن را لازمه تصمیم گیری درست دانست.

در ادامه دکتر امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات به وضعیت دانشگاه ها در نقطه شروع اشاره کرد و تغییر وضعیت آنها در طی سالها را مورد بررسی قرار داد.

ناظمی در خصوص وضعیت دانشگاه ها گفت: در وضعیت جدید دانشگاه ها از تئوری به سمت به کارگیری حرکت کردیم و مسئولیت پذیری اجتماعی هم پررنگ تر شده است.

وی در ادامه در خصوص شکل گیری دانشگاه ها در ایران، گفت: قبل از شکل گیری دانشگاه ها در ایران اعزام دانشجو به خارج از کشور توسط دولت صورت میگرفت که در ادامه با مشکلاتی همچون تغییر سبک زندگی تحصیل کردگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست زدگی دانشگاه ها در ایران

سیاست زدگی دانشگاه ها در ایران