مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 08:352021-01-20بين الملل

ادعای تازه عربستان همزمان با روی کار آمدن دولت بایدن


دولت سعودی ادعا کرد که ریاض در تلاش به منظور دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه و حمایت از راه حل های سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن، سوریه و لیبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، خبرگزاری دولتی عربستان واس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هیئت دولت این کشور در جلسه هفتگی دیروز خود به بحث و بررسی مسایل مهم منطقه از جمله یمن پرداخته است.

این ادعای سعودیها درحالی صورت می گیرد که با وجود درخواست های بین المللی و منطقه ای برای حل سیاسی بحران یمن، ریاض همچنان به حملاتش علیه مردم این کشور ادامه می دهد.

در این جلسه که به ریاست شاه سعودی برگزار شد، عنوان شده که ریاض بر تحقق امنیت و ثبات در منطقه و حمایت از راه حل های سیاسی جهت حل بحران در یمن، سوریه و لیبی تأکید دارد.

این ادعای عربستان درباره حل سیاسی بحران سوریه، یمن و لیبی در حالی مطرح شده که این کشور چند سالی است در کشورهای نامبرده به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، دخالت نظامی دارد.

دخالت نظامی عربستان در هر یک از این سه کشور بویژه یمن از یک سو و مانع تراشی ریاض برای حل سیاسی و شروع مذاکرات حل بحران در این کشورها و بی پاسخ گذاشتن به درخواست های بین المللی و منطقه ای به منظور انجام گفت وگوها از سوی دیگر، باعث جلوگیری از تحقق ثبات و امنیت در منطقه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای تازه عربستان همزمان با روی کار آمدن دولت بایدن

ادعای تازه عربستان همزمان با روی کار آمدن دولت بایدن