مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 11:252021-01-20بين الملل

مصر و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند


پس از اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس که به نشست آشتی با قطر معروف شد، وزارت خارجه مصر از آغاز دوباره روابط دیپلماتیک با دوحه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مصر، امروز (چهارشنبه)، در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری الیوم السابع ، در این بیانیه آمده است که مصر و قطر در راستای تعهدات وارد شده در بیانیه العلا ، بر از سرگیری روابط دیپلماتیک خود توافق کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که مصر و قطر یادداشتی رسمی تقدیم یکدیگر کردند که در آن، بر از سرگیری روابط دو طرف تأکید شده است.

پیش از این اعلام، قاهره اعلام کرده بود که ممنوعیت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی این کشور رسما برداشته شده است.

این تصمیم پس از امضای توافق آشتی در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العُلا واقع در شمال غرب عربستان سعودی اتخاذ می شود؛ نشستی که در آن توافق تنش زدایی میان 4 کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر امضاء شد.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند

مصر و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند