مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 06:052021-01-21پزشكي

حذف داروهای شیمی درمانی از سیستم های آبی با ابزاری نوین


دو محقق ایرانی به نام های محمد ارجمند و فرهاد احمدی جوکانی از دانشگاه بریتیش کلمبیا اوکناگن موفق به توسعه ابزاری شده اند که داروهای شیمی درمانی را از سیستم های آبی حذف می کند.

- دو محقق ایرانی به نام های "محمد ارجمند" و "فرهاد احمدی جوکانی" از دانشگاه بریتیش کلمبیا اوکناگن موفق به توسعه ابزاری شده اند که داروهای شیمی درمانی را از سیستم های آبی حذف می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، آنچه وارد می شود، باید خارج شود یک جمله آشنا است که در وصف چالش هایی که پیش روی محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد به کار می آید چرا که آنها در حال بررسی روش هایی برای حذف مواد شیمیایی و دارویی از سیستم های آب عمومی هستند.

دکتر محمد ارجمند استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه بریتیش کلمبیا اوکناگن در این باره گفت که محصولات پاک کننده، رنگ های آلی و داروها در حال یافتن راه هایی برای ورود به آب هستند که این امر تأثیرات منفی گسترده ای بر سلامت و محیط زیست دارد و گرچه دارویی مانند داروی شیمی درمانی به نام متوترکسات (Methotrexate)می تواند برای بیماران بسیار موثر باشد اما هنگامی که داروها از بدن خارج می شوند به یک خطر بزرگ برای سلامت انسان و محیط تبدیل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف داروهای شیمی درمانی از سیستم های آبی با ابزاری نوین

حذف داروهای شیمی درمانی از سیستم های آبی با ابزاری نوین