مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 07:202021-01-21حوادث

قرمز شدن وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی با پنهان کاری یک مرغدار


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دلیل اصلی شیوع گسترده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و وضعیت قرمز استان این است که واحد اولی حداقل با 10 روز تاخیر تغییرات موجود در مرغداری خود را اعلام کرد و زمانی اعلام شد که تلفات بالا رفته بود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دلیل اصلی شیوع گسترده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و وضعیت قرمز استان این است که واحد اولی حداقل با 10 روز تاخیر تغییرات موجود در مرغداری خود را اعلام کرد و زمانی اعلام شد که تلفات بالا رفته بود.

محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اکنون در خراسان جنوبی مواردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی تخمگذار، مرغ مادر، نیمچه گوشتی و بوقلمون شناسایی شده که عملیات مهار در آن ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در مورد خراسان جنوبی همچنان کانون های فعال وجود دارند و روزانه موارد جدیدی گزارش می شود، افزود: تنها در خراسان جنوبی واحد صنعتی درگیر این بیماری شده که خوشبختانه عملیات معدوم سازی در آن ها به اتمام رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون نزدیک 9 واحد تخم گذار، 5 واحد گوشتی، یک واحد بوقلمون، یک واحد شترمرغ و یک پرنده مهاجر درگیر شده اند، تصریح کرد: 858 هزار پرنده معدوم شده اند که با توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرمز شدن وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی با پنهان کاری یک مرغدار

قرمز شدن وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در خراسان جنوبی با پنهان کاری یک مرغدار