مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 07:302021-01-22بين الملل

ادعای بحرین علیه قطر؛ دو هفته پس از امضای توافق العلا


پس از امضای توافق «العلا» در عربستان سعودی و تعهد چهار کشور تحریم کننده قطر و دوحه به حل اختلافات، وزیر خارجه بحرین مدعی شد که طرف قطری برای حل اختلافات با این کشور گامی برنداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین مدعی شد که دوحه برای حل اختلافات با منامه هیچ گامی برنداشته است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری شبکه روسیا الیوم ، وزیر خارجه بحرین پنج شنبه شب در این خصوص مدعی شده است: مقامات قطری پس از صدور بیانیه العلا هیچ ابتکاری برای پیشبرد پرونده اختلافات با بحرین یا پاسخ مثبت به مذاکره مستقیم در ارتباط با این مسائل نداشته اند .

این ادعا پس از آن است که وزارت خارجه بحرین در تاریخ 22 دی ماه اعلام کرد که به وزارت خارجه قطر پیامی ارسال کرده است و از دوحه خواسته برای بررسی مسائل مورد اختلاف در نزدیک ترین زمان ممکن هیأتی به این کشور اعزام کند.

وزیر خارجه بحرین در این خصوص مدعی شد: کشور قطر بایستی با مطالبات [وارد شده در] توافق [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] تعامل داشته باشد، منافع راهبردی بحرین را در نظر بگیرد و برای حل مسائل مورد اختلاف میان دو کشور و در راستای تضمین روابط مسالمت آمیز و مثبت در آینده سریعا اقدام کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای بحرین علیه قطر؛ دو هفته پس از امضای توافق العلا

ادعای بحرین علیه قطر؛ دو هفته پس از امضای توافق العلا