مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 09:252021-01-23سياسي

آخرین آمار مقالات ایرانی باطل شده در دنیا/ چرا یک مقاله مردود یا باطل می شود


مدیر دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم ضمن توضیح درباره اینکه اساسا چرا یک مقاله مردود یا باطل می شود، آمار مقالات باطل شده ایران در دنیا را اعلام کرد.

- محسن شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه سلامت علم به ویژه در شرایط کرونایی امروز حائز اهمیت است، اظهار کرد: در راستای رعایت اخلاق در انجام پژوهش و انتشارات علمی در یکی دو سال گذشته در ستاد وزارت علوم و هم در دانشگاه ها اقداماتی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه کارگروه اخلاق در پژوهش بر اساس قانون تشکیل شد و حدود 7-8 جلسه در یک سال اخیر در وزارت علوم برگزار شد.

این کارگروه همچنین در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی نیز تشکیل گرفته است.

وی افزود: کارگروه اخلاق در پژوهش وظایف مختلفی از جمله پیشگیری از تخلف، برگزاری کارگاه آموزشی برای پژوهشگران، ترویج درستکاری و درست نویسی علمی، افزایش آگاهی پژوهشگران و نهایتاً تأیید صحت پژوهش ها را بر عهده دارد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم ضمن تاکید بر اینکه حرکت وزارت علوم و وزارت بهداشت مبنی بر تشکیل کارگروه های اخلاق اقدام بسیار اساسی بوده و نقش مهمی در افزایش ترویج اخلاق در پژوهش و جلوگیری از بروز تخلف داشته و دارد، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که از این منظر باید به آن توجه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین آمار مقالات ایرانی باطل شده در دنیا/ چرا یک مقاله مردود یا باطل می شود

آخرین آمار مقالات ایرانی باطل شده در دنیا/ چرا یک مقاله مردود یا باطل می شود