مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 05:202021-01-25اقتصادي

آبادان آماده مقابله با حمله ملخ ها/کشت 380 هکتار غلات در آبادان


سرپرست جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به کشت بالغ بر 380 هکتار غلات در آبادان، گفت: استان های خوزستان، بوشهر و بندرعباس در معرض خطر حمله ملخ ها هستند که باید با این پدیده مبارزه شود.

- حسن دشتی نژاد در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: امسال برای اولین بار در شهرستان آبادان کشت زراعت غلات استراتژیکی مثل گندم، جو، کلزا و ذرت علوفه ای در بالغ بر 380 هکتار آغاز شد.

وی با بیان اینکه استان های خوزستان، بوشهر و بندرعباس در معرض خطر حمله ملخ ها هستند، افزود: اگر مبارزه با هجوم ملخ ها انجام نشود، همه کشتزارها از بین خواهد رفت.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان بیان کرد: شهرستان آبادان همه امکانات را از جمله وجود دستگاه uv و نصب آن بر ماشین ها، سم پاش های فرغونی، وجود چهار اکیپ رصد پایش ملخ که تمام 24 ساعت آماده باش هستند، برای این کار دارد.

دشتی نژاد تصریح کرد: با وجود اینکه تمام دستگاه های مختلف از جمله مرزبانان دریابانی، اداره بندر، گمرک و دهیاری ها برای این امر بسیج شدند اما در منطقه هنوز هیچ مورد از هجوم ملخ ها در این شهرستان مشاهده نشده است.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان تأکید کرد: پهپادها در استان آماده برای مبارزه با هجوم ملخ ها هستند؛ همچنین هفت محموله سوخت بنزین هواپیمای ملخی از پالایشگاه آبادان برای این امر ارسال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبادان آماده مقابله با حمله ملخ ها/کشت 380 هکتار غلات در آبادان

آبادان آماده مقابله با حمله ملخ ها/کشت 380 هکتار غلات در آبادان