ایده گرفتن از «تالار وحدت» برای اجرای اثر/ هویت و صحنه مهم استمحسن رافعی معتقد است هویت تالار وحدت صحنه ای را به ذهن می آورد تا مخاطب به جای اینکه فقط تماشاگر و نظاره گر باشد، تبدیل به عنصری فعال شود و تجربه های هنرمند را تجربه کند. - محسن رافعی هنرمند مجسمه سازی که با اثر چلچراغ در هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران حضور دارد، درباره این اثر به خبرنگار مهر گفت: کارهای من بر اساس چند عنوان شکل می گیرد که بخشی از آن به تعامل با مخاطب می پردازد؛ به این معنی که مخاطب به عنوان یک عامل در آثار هنری معاصر، رفتار، حرکت و حتی بدن مندی اش می تواند مورد چالش واقع شود. معمولاً مخاطب به لحاظ تصویری و فضای چرخش دور اثر، با آن اثر تجسمی درگیر می شود اما در این نوع آثار، مخاطب عملاً همه حواسش درگیر کار می شود. وی افزود: در برخی کارهای من حتی حس بویایی مخاطب نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و این تعامل و تعادلی که در کارهایم به صورت پیوسته وجود دارد، عملاً در مورد بدن مندی انسان ها صحبت می کند. این بخش از عملکرد آثار که تعامل است در اکثر کارهای من وجود دارد. رافعی درباره نسبت تالار وحدت با اثرش که در لابی طبقه سوم جانمایی شده است، گفت: وقتی تالار وحدت به عنوان یک سایت برای یک مجسمه ساز تعریف می شود و مورد نظر است، همراه خودش یک هویتی دارد و این هویت تبدیل به عنصری خواهد شد که باید به آن توجه شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |