مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:302021-01-25اقتصادي

مشکلات عدیده کارگران ساختمانی در شرایط کرونا


«کارگران ساختمانی» یا «کارگران فصلی» از جمله اقشار کم درآمد و ضعیف هستند که با توجه به رکود ساخت و ساز و فصل سرما، در تنگنای بیکاری و کرونا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

- کارگران ساختمانی یا کارگران فصلی از جمله اقشار کم درآمد و ضعیف هستند که با توجه به رکود ساخت و ساز و فصل سرما، در تنگنای بیکاری و کرونا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

فصلی بودن کار، رکود ساخت و ساز، سرما و شیوع کرونا دست در دست هم داده اند تا نفس تنگ کارگران ساختمانی را تنگ تر کنند و در این میان ناشتاخته ماندن نیز باعث شده است تا از هر حمایتی ولو معیشت کرونایی نیز محروم بمانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، کارگران فصلی در تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی با مشکلات عدیده ای چون کاهش روزهای کار به دو سه روز در هفته به دلیل به حداقل رسیدن ساخت و ساز در نیمه دوم سال، ناهمخوانی سهم بیمه استان با تعداد کارگران و عدم برخورداری مکانی گرم برای انتظار در ساعات اولیه صبح در فصول سرد سال مواجه هستند.

بر اساس آمار موجود، سهمیه آذربایجان شرقی از بیمه کارگری کشور تنها30 درصد از کارگران فصلی (ساختمانی) این استان را شامل می شود و 70 درصد بقیه باید در انتظار رسیدن نوبت برای بهره مندی از مزایای بیمه کارگری در سال های آتی به انتظار بنشینند؛ اتفاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات عدیده کارگران ساختمانی در شرایط کرونا

مشکلات عدیده کارگران ساختمانی در شرایط کرونا