مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 14:052021-01-25فرهنگي

سرگذشت اخترفیزیکدان ایرانی مستند شد


حرکت در تاریکی، عنوان مستندی به کارگردانی داریوش گرگوند است که به تازگی ساخته شده و راوی شخصیت جلال صمیمی، دانشمند و اخترفیزیکدان ایرانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حرکت در تاریکی عنوان مستندی است که راوی زندگی و شخصیت علمی مرحوم دکتر جلال صمیمی، دانشمند و اخترفیزکدان ایرانی است که به کارگردانی داریوش گرگوند، تهیه کنندگی روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف و مدیریت تولید محمد قاسمی ساخته شده است.

این مستند، پرتره ای از دکتر جلال صمیمی است و با حضور خانواده، همکاران و شاگردان وی ابعاد شخصیتی، علمی و دستاوردهای بین المللی این فیزیکدان ایرانی بررسی شده است.

جلال صمیمی، در سال 1319 در شهر زابل به دنیا آمد و پس از تحصیل در رشته مهندسی برق در دانشگاه آبادان برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و دکترای فیزیک خود را از دانشگاه اوکلاهاما کسب کرد.

وی در طول حدود بیست سال فعالیت خود در این کشور دستاوردهای علمی مختلفی را به دست آورد و از جمله آنها کشف 5 چشمه کیهانی در فضا بود.

صمیمی پس از بازگشت به ایران مدتی ریاست دانشکده علوم دانشگاه فردوشی مشهد را به عهده داشت و سپس به دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف رفت.

حضور وی در ایران نیز همراه با همکاری های علمی بین المللی بود و از جمله آنها می توان به همکاری با دانشگاه ریورساید آمریکا در زمینه اختر فیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگذشت اخترفیزیکدان ایرانی مستند شد

سرگذشت اخترفیزیکدان ایرانی مستند شد