مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 16:102021-01-25اقتصادي

فعالیت 14 کارگاه صنایع دستی در خانه تاریخی جاجرمی بجنورد


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: خانه جاجرمی به عنوان یک مکان تاریخی و جاذبه شهر و بازارچه صنایع دستی بجنورد شناخته شده است که تولیدات هنرمندان و صنعتگران شهر در قالب 14 غرفه عرضه و به فروش می رسد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: خانه جاجرمی به عنوان یک مکان تاریخی و جاذبه شهر و بازارچه صنایع دستی بجنورد شناخته شده است که تولیدات هنرمندان و صنعتگران شهر در قالب 14 غرفه عرضه و به فروش می رسد.

محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: حدود 20 هنرمند و صنعتگر بجنوردی در خانه تاریخی جاجرمی فعالیت دارند و به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وی افزود: معرق، دست بافته های داری، نقاشی زیرلعابی، عروسک بافی، پارچه بافی، البسه محلی، ملیله سازی، چاپ باتیک، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و.

از جمله رشته های فعال در خانه صنایع دستی بجنورد است.

وی عنوان کرد: هم اکنون خانه جاجرمی به عنوان یک مکان تاریخی و جاذبه شهر و بازارچه صنایع دستی شناخته شده و در ایام محرم و دیگر اعیاد و شهادت ها، مراسم عزاداری و جشن در آن برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 14 کارگاه صنایع دستی در خانه تاریخی جاجرمی بجنورد

فعالیت 14 کارگاه صنایع دستی در خانه تاریخی جاجرمی بجنورد