مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-26اقتصادي

پولدارترین مرد جهان را بشناسید


ایلان ماسک، بانی و مالک شرکت های تسلا و اسپیس ایکس روز پنجشنبه با پشت سر گذاشتن مالک آمازون با اختلافی چهار میلیارد دلاری پولدارترین مرد دنیا لقب گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین، جف بیزوس از 2017 پولدارترین مرد دنیا بود و امسال هم به لطف رونق خیره کننده تجارت شرکت آمازون در زمانه شیوع کرونا ده ها میلیارد دلار دیگر بر ثروت خود افزوده بود.

کمتر کسی تصور می کرد به این زودی ها کسی بتواند این عنوان را از بیزوس بگیرد و جدا شدن از همسر و بخشیدن بخشی از ثروت هم نتوانست مالک آمازون را از تخت سلطنت پایین بکشد.

با این حال، چرخ روزگار چنان چرخید که باد پیروزی به پرچم تسلا وزید و بازار خودروهای برقی شرکت ایلان ماسک چنان پررونق شد که ارزش سهام تسلا در بازار سرمایه صدها درصد رشد کرد.

وقتی روز پنجشنبه سهام تسلا حدود شش درصد دیگر مثبت خورد، ارزش دارایی های ماسک به حدود 185 میلیارد دلار رسید؛ کمی بیش از چهار میلیارد دلار بیشتر از ثروت مالک آمازون.

هر سهم تسلا در بازار سرمایه حدود یک سال پیش فقط 98 دلار ارزش داشت، در حالی که امروز به رقم خیره کننده 816 دلار رسیده است.

در این یک سال 150 میلیارد دلار به ثروت این میلیاردر و کارآفرین 49 ساله آمریکایی افزوده شده و ارزش تسلا به تنهایی از مجموع ارزش سهام پنج غول خودروسازی دنیا یعنی تویوتا، فولکس واگن، هیوندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولدارترین مرد جهان را بشناسید

پولدارترین مرد جهان را بشناسید