مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:452021-01-26بين الملل

چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار می کند


تنها چند روز پس از ابراز عصبانیت پکن نسبت به ورود ناو گروه آمریکایی به دریای چین جنوبی، پکن امروز (سه شنبه) اعلام کرد که طی چند روز آتی در این آب های مورد مناقشه مانورهای نظامی برگزار خواهد کرد.

- تنها چند روز پس از ابراز عصبانیت پکن نسبت به ورود ناو گروه آمریکایی به دریای چین جنوبی، پکن امروز (سه شنبه) اعلام کرد که طی چند روز آتی در این آب های مورد مناقشه مانورهای نظامی برگزار خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اطلاعیه منتشر شده توسط اداره امنیت دریایی چین ورود به بخشی از آب های دریای چین جنوبی از خلیج تونکین تا غرب شبه جزیره لیژو را از تاریخ 27 تا 30 ژانویه ممنوع کرد اما جزییات مربوط به زمان برگزاری این مانورها یا مقیاس آنها را اعلام نکرد.

چند روز پس از آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن، ارتش آمریکا اعلام کرد، ناوگروه آمریکایی به رهبری ناو هواپیمابر یواس اس تئودور روزولت روز شنبه وارد دریای چین جنوبی شد.

آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی به یکی دیگر از نقاط اختلاف در روابط دوجانبه پر تنش میان پکن و واشنگتن تبدیل شده است.

همزمان با اینکه چین بر ادعاهای قلمرویی خود در دریای چین جنوبی تاکید دارد، ارتش آمریکا در سال های اخیر به طور پیوسته فعالیت های خود در این منطقه را افزایش داده است؛ آب هایی که کشورهایی چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار می کند

چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار می کند