مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:502021-01-26بين الملل

هشدار شی جینپینگ نسبت به شکل گیری جنگ سرد جدید


رییس جمهور چین در سخنرانی در کنفرانس مجازی مجمع جهانی اقتصاد تحت عنوان دستور کار داووس هشدار داد یک جنگ سرد جدید ممکن است تبدیل به یک جنگ داع شود و باید از آن اجتناب کرد.

- رییس جمهور چین در سخنرانی در کنفرانس مجازی مجمع جهانی اقتصاد تحت عنوان "دستور کار داووس" هشدار داد "یک جنگ سرد جدید" ممکن است تبدیل به یک جنگ داع شود و باید از آن اجتناب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از آکسیوس، شی جینپینگ، رییس جمهور چین اشاره مستقیمی به تنشهای آمریکا و چین نکرد اما زیرمتن آن مشخص است.

این اولین اظهارات او خطاب به مخاطبان بین المللی از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن بودند، در حالی که دولت بایدن پیشتر با تصمیم دولت دونالد ترامپ در خصوص متهم کردن چین به ارتکاب نسل کشی علیه مسلمانان اویغور موافق بوده و نسبت به تهاجم چین به تایوان نیز هشدار صادر کرده است.

شی جینپینگ اظهار کرد: ما باید به اختلافات احترام گذاشته و آنها را رفع کنیم، از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر اجتناب کنیم و اختلافات را از طریق مشورت و گفتگو حل کنیم.

تاریخ و واقعیت بارها روشن ساخته که رویکرد غلط تقابل و ستیز چه در شکل جنگ سرد، جنگ داغ، جنگ تجاری یا جنگ تکنولوژی در عمل به منفعت همه کشورها آسیب خواهد زد و بهبود همه را تضعیف خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار شی جینپینگ نسبت به شکل گیری جنگ سرد جدید

هشدار شی جینپینگ نسبت به شکل گیری جنگ سرد جدید