مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 09:502021-01-26بين الملل

رکود برای ثروتمندان تمام شده اما میلیاردها نفر در جهان درگیر فقر هستند


موسسه آکسفام در آخرین گزارش خود اعلام کرد: شیوع کرونا این پتانسیل را دارد در تمام کشورهای جهان به یکباره نابرابری را افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی،موسسه آکسفام گزارش داد: شیوع کرونا این پتانسیل را دارد که به یکباره در تمام کشورها به افزایش نابرابری بین مردم منجر شود.

این مؤسسه در گزارش خود به نام ویروس نابرابری که در نخستین روز برگزاری اجلاس مجازی مجمع جهانی اقتصاد منتشر شد، اعلام کرد: هزار نفر پول دار برتر جهان توانسته اند ضررهای خود ناشی از شیوع ویروس کرونا را تنها در 9 ماه جبران کنند، اما ممکن است 10 سال طول بکشد که اقشار ضعیف جمعیت جهان بتوانند تبعات شیوع کرونا را جبران کنند.

گزارش موسسه آکسفام می افزاید: نظام اقتصادی معیوب جهان باعث شد تا افراد بسیار ثروتمند بتوانند در میانه بدترین رکود اقتصادی دنیا در حدود 80 سال گذشته به ثروت خود اضافه کنند و این در حالی است که میلیاردها نفر در جهان هنوز درگیر تأمین مایحتاج اساسی خود هستند.

موسسه آکسفام می گوید: افزایش نابرابری بین اقشار ثروتمند و فقیر در جهان به این معناست که افراد فقیر 14 برابر نسبت به افراد ثروتمند به زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانند به شرایط زندگی خود قبل از شیوع کرونا بازگردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکود برای ثروتمندان تمام شده اما میلیاردها نفر در جهان درگیر فقر هستند

رکود برای ثروتمندان تمام شده اما میلیاردها نفر در جهان درگیر فقر هستند