مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 10:252021-01-26فرهنگي

نگذارید فرهنگ 4500 ساله دنا در زیر آب سد خرسان3 مدفون شود


وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا کاوش کامل گورستان 4500 ساله دهستان سادات محمودی اجازه آبگیری به سد خرسان 3 را ندهد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان دنا گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا کاوش کامل گورستان 4500 ساله دهستان سادات محمودی اجازه آبگیری به سد خرسان 3 را ندهد.

عبدالحمید پناهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: گورستان 4500 ساله دهستان ده پایین سادات محمودی یکی از بزرگترین و غنی ترین گورستان های کشف شده ایران است که نشان دهنده تمدن و هویت مردم این سرزمین است.

وی اظهارکرد: انتظار داریم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا کاوش کامل گورستان 4500 ساله ده پایین دهستان سادات محمودی اجازه آبگیری سد خرسان 3 را ندهد.

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: گورستانی که میراث فرهنگی مردم این دیار و یکی از بزرگترین و غنی ترین گورستان های کشف شده ایران است و تنها گورستان دوران ایلامیان در استان است نشان دهنده هویت مردم این سرزمین می باشد.

پناهی تصریح کرد: گورستانی که نشان دهنده ارتباطات مردم این دیار با شهر سوخته در شرق و بین النهرین در غرب است و قدمت آن بیش 2500 سال قبل از میلاد مسیح است باید کامل نجات بخشی آثار آن انجام گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگذارید فرهنگ 4500 ساله دنا در زیر آب سد خرسان3 مدفون شود

نگذارید فرهنگ 4500 ساله دنا در زیر آب سد خرسان3 مدفون شود