مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:552021-01-26سياسي

گلپایگان شهر ملی منبت کاری شد


در زمان حاضر گلپایگان دارای 200 هنرمند و 27 کارگاه فعال در زمینه منبت کاری است و استادان مجرب و شناخته شده ای در این رشته دارد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از ثبت گلپایگان به عنوان شهر ملی منبت کاری خبر داد و گفت: این سومین شهر ملی صنایع دستی در استان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، منبت یکی از هنرها و صنایع دستی است که در آن نقش ها به صورت برجسته روی زمینه کار قرار می گیرند؛ منبت کاری در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد.

فریدون الله یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرونده ثبت گلپایگان به عنوان شهر ملی منبت در سال های 98 و 99 تهیه شد و پس از کسب نظر هیات داوران کمیته ثبت ملی شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از این شهرضا به عنوان شهر ملی سفال، کاشان شهر ملی نساجی سنتی و مهرگرد (در سمیرم) به عنوان روستای ملی بافته های داری از استان اصفهان ثبت شدند، خاطرنشان کرد: شهر اصفهان نیز به عنوان شهر جامع و جهانی صنایع دستی انتخاب شده است.

اللهیاری اظهار امیدواری کرد ثبت گلپایگان به عنوان شهر ملی منبت کاری با همدلی و وفاق مسوولان این شهر و استان، بستر مناسبی برای آموزش، ترویج، توسعه فعالیت های گالری و موزه ای و حمایت از هنرمندان این هنر دیرینه فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلپایگان شهر ملی منبت کاری شد

گلپایگان شهر ملی منبت کاری شد