مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 21:352021-01-26سياسي

تلاش سناتور های جمهوری خواه برای غیرقانونی اعلام کردن استیضاح ترامپ شکست خورد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در نشست شامگاه سه شنبه (به وقت تهران) مجلس سنا، نمایندگان جمهوری خواه درصدد بودند تا تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا را بر خلاف قانون اساسی اعلام کنند.

- تلاش شامگاه سه شنبه سناتور های جمهوری خواه برای غیرقانونی اعلام کردن استیضاح ترامپ با همراهی مجلس سنا همراه نشد و شکست خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، در نشست شامگاه سه شنبه (به وقت تهران) مجلس سنا، نمایندگان جمهوری خواه درصدد بودند تا تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا را بر خلاف قانون اساسی اعلام کنند.

در رای گیری که انجام شد 45 سناتور از این اقدام اعلام حمایت کرده و 55 سناتور با آن مخالفت کردند.

تلاش برای غیرقانونی اعلام کردن استیضاح ترامپ توسط رند پائول سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی به پیش برده شد اما علاوه بر تمام سناتورهای دموکرات، 5 سناتور جمهوری خواه نیز به این تلاش پائول رای منفی دادند.

در حال حاضر ترکیب سنای آمریکا از منظر شمار سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه مساوی است و هر دو حزب 50 کرسی از مجموع 100 کرسی این نهاد قانونگذاری را در اختیار دارند و برای تصویب استیضاح ترامپ به رای 67 سناتور نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش سناتور های جمهوری خواه برای غیرقانونی اعلام کردن استیضاح ترامپ شکست خورد

تلاش سناتور های جمهوری خواه برای غیرقانونی اعلام کردن استیضاح ترامپ شکست خورد