مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 04:302021-01-27اقتصادي

مرکز اهدای پلاسمای کردستان در دهه فجر افتتاح می شود


برای این مرکز با توجه به نیاز استان تاکنون 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

- ایسنا/کردستان مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: برای این مرکز با توجه به نیاز استان تاکنون 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد سعید کریمیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 186 مورد پلاسمای بهبودیافتگان کووید مثبت از طریق شبکه خون رسانی کشور به بیماران کرونایی در استان کردستان تزریق شده است.

وی به شرایط اهدای پلاسما اشاره کرد و افزود: سن اهدا باید بین 18 تا 60 سال باشد اما میانگین سن مبتلایان به ویروس کرونا بستری شده در بیمارستان ها 45 تا 50 سال است و همچنین 28 روز از بهبودیافتگان کرونا گذشته باشد.

مدیرکل انتقال خون کردستان در ادامه ذکر کرد: این افراد باید مدارکی از جمله بستری در بیمارستان، سی تی اسکن و پی سی آر مثبت و آزمایش های سرولوژی جهت اهدای پلاسما همراه خود داشته باشند.

کریمیان عنوان کرد: همچنین برخی از مبتلایان به کرونا که بهبودیافته اند اگر دارای فشارخون چاقی، دیابت، کم خونی و یا برخی علائم دیگر هستند شرایط اهدای پلاسما را ندارند.

وی با اشاره به اینکه زنان در شرایطی می توانند پلاسما اهدا کنند که سابقه بارداری یا سقط جنین نداشته باشند، خاطرنشان کرد: زنانی که سابقه زایمان داشته باشند ممکن است که پلاسمای آن ها برای استفاده بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز اهدای پلاسمای کردستان در دهه فجر افتتاح می شود

مرکز اهدای پلاسمای کردستان در دهه فجر افتتاح می شود