مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 05:352021-01-27اقتصادي

افرایش 24 درصدی فوت و کاهش 10 درصدی ولادت در شهرضا/ اسامی پرتعداد نوزادان


رییس ثبت احوال شهرستان شهرضا از افزایش 24 درصدی آمار فوت و کاهش 10 درصدی ولادت در شهرضا طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد و نام های پرتعداد نوزادان را اعلام کرد.

- علی صدری در گفتگو با است .

وی اسم های انتخاب شده توسط خانواده های شهرضایی برای فرزندانشان که بیشترین فراوانی را داشته اند نیز اعلام کرد و گفت: در بین نوزادان پسر آراد، امیرعلی و علی و در بین نوزادان دختر نیز آوا، رستا و دلوین نام های منتخب مردم شهرستان شهرضا برای نوزادانشان بوده است.

وی با یادآوری این نکته که در سال پایانی این دهه قرار داریم، افزود: نمودار هرمی سنی نشان می دهد که در دهه 60 یک موج بزرگی از جمعیت در ایران متولد شدند که به دلیل شرایطی که در آن دهه بر کشور حاکم بود امکانات تحصیلی، شغلی و رفاهی برای آن جمعیت وجود نداشت.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا از کاهش فرزندآوری خبرداد و تصریح کرد: در جوامع گذشته فرزند به عنوان نیرو کار تلقی می شد که اکنون عقیده والدین این است که به عنوان عنصر هزینه بر تلقی می شود و همچنین کاهش روستا نشینی و گرایش به شهر نشینی در کاهش فرزندآوری مؤثر بوده است.

وی بیان داشت: ما از سال 1389 تاکنون شاهد یک کاهش جمعیت شدید در بحث تولد و ازدواج بوده ایم که تقریباً به ازای هر سال حدود 6 درصد از این آمار کاهش پیدا می کند که بر این اساس در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افرایش 24 درصدی فوت و کاهش 10 درصدی ولادت در شهرضا/ اسامی پرتعداد نوزادان

افرایش 24 درصدی فوت و کاهش 10 درصدی ولادت در شهرضا/ اسامی پرتعداد نوزادان