چه کسی جلوی سرمایه گذاری چین در تونل زیرآبی و اتصال پل خلیج فارس به شبکه ترانزیت ایران را گرفت؟کارشناس ترانزیت با بیان اینکه از سال های 88 تا 92 پیش نهادهای چین درباره توسعه بندر چابهار و احداث پل زیر دریا تا قشم از سوی مسوولان وقت رد شد، - علی ضیایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: ظرفیت اقتصادی مناطق شرقی و جنوب شرقی ایران از جمله استعدادهای عظیم کشور است که در طول دهه های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است * ظرفیت 5800 کیلومتری ساحلی ایران وی ادامه داد: از جمله استعدادهای مهم این حوزه، ظرفیت های ترانزیتی و ساحلی در جنوب شرقی ایران و منتهی به اقیانوس هند است، به طور کلی سواحل جنوبی کشور، غیر از فعالیت های نفتی و گازی، مورد بهره برداری اقتصادی چندانی قرار نگرفته و ترانزیت و اقتصاد دریا را می توان گنجینه ای مدفون شده در سواحل ایران دانست. این کارشناس ترانزیت بیان کرد: کشور ایران در مجموع دارای 5800 کیلومتر ساحل است که حدود 4900 کیلومتر آن در جنوب کشور واقع شده است؛ سواحل جنوب فرصت دسترسی و امکان ایفای نقش ایران بر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را برای کشور به ارمغان می آورد؛ ایران همچنین دارای حدود 30 جزیره در خلیج فارس است که می توانند نقش اقتصادی ویژه ای ایفا کنند. * کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب می تواند جایگزین درآمد نفتی شود ضیایی اظهار داشت: یکی از مهم ترین ظرفیت های جغرافیایی ایر برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |