مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-27سياسي

مرمت دالان رحمت الهی کدیور سمنان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان از آغاز مرمت دالان رحمت الهی در بافت تاریخی کدیور شهر سمنان خبر داد.

- ایسنا/سمنان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان از آغاز مرمت دالان رحمت الهی در بافت تاریخی کدیور شهر سمنان خبر داد.

حمیدرضا دوست محمدی 8 بهمن ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: این عملیات مرمتی توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان و با مشارکت شهرداری سمنان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این مرحله از عملیات مرمتی، استحکام بخشی پی دالان، بدنه سازی و اندود داخلی دالان و سبک سازی و دوخت و دوزهای بام و ایزوله مجدد بام دالان با کاه گل و آجر فرش کف بام انجام می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه خانه تاریخی رحمت الهی و دالان جزو بناهای با ارزش بافت تاریخی شهر سمنان محسوب می شود، افزود: حفاظت و رفع خطر با رویکرد پاسداشت فرهنگی تاریخی در اولویت کاری است.

دوست محمدی بیان کرد: ادامه روند رسیدگی به بافت تاریخی توسط متولیان شهری با نگاه حفاظت، مرمت و سامان دهی، فضاهای بافت تاریخی را آماده حیات دوباره می کند و محدوده بافت تاریخی و مالکان آن همانند همشهریان دیگر از حقوق اولیه خود بهره مند می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت دالان رحمت الهی کدیور سمنان

مرمت دالان رحمت الهی کدیور سمنان