مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:452021-01-27بين الملل

تحولات جدید در امارات؛ تبعات وابستگی بیشتر دبی به ابوظبی چیست؟


بحران کرونا در دبی و بحران اقتصادی ناشی از آن سبب شده تا بار دیگر دینامیسم قدرت در این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس در معرض تغییر قرار بگیرد؛ تغییراتی که شاید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در برخی حوزه ها بر روی ایران تاثیرگذار باشد.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: در ماه های اخیر شاید آنچه که بیش از همه اخبار درباره شیخ نشین امارات توجه رسانه های عمومی را جلب کرده باشد، برقراری روابط رسمی بین این شیخ نشین و رژیم صهیونیستی است.

برقراری روابط این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی با واکنش های مختلفی در بین کشورهای مختلف همراه شد که به جز حامیان رژیم صهیونیستی سایر کشورهای اسلامی این رفتار امارات را محکوم کرده و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شدند.

جالب اینجاست که اعتراض به این تصمیم تنها محدود به خارج از امارات نماند بلکه در داخل امارات هم برخی شیخ نشین ها چنین رفتاری را خلاف منافع سایر شیخ نشین ها دانستند.

واقعیت هم این است که بخش مهمی از آنچه که ما به نام رفتار امارات در بیرون از مرزها می شناسیم، نتیجه سیاست های مستقیم محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد حاکم ابوظبی و جانشین فرماندهی نیروهای مسلح امارات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات جدید در امارات؛ تبعات وابستگی بیشتر دبی به ابوظبی چیست؟

تحولات جدید در امارات؛ تبعات وابستگی بیشتر دبی به ابوظبی چیست؟