مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 11:102021-01-27بين الملل

کره جنوبی: با آمریکا درباره فوریت مساله کره شمالی هم نظریم


وزارت خارجه کره جنوبی درباره تماس تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی اعلام کرد، سئول و دولت «جو بایدن» درباره فوریت پرداختن به برنامه اتمی کره شمالی اتفاق نظر دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال رسانه ای شدن گفت و گوی تلفنی کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی با آنتونی بلینکن در اولین روز کاری او به عنوان وزیر خارجه آمریکا، سئول از تبادل نظر آنها درباره کره شمالی خبر داد.

وزارت خارجه کره جنوبی با صدور یک بیانیه توضیحاتی درباره رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازکرونا و تغییرات اقلیمی، بخش دیگری از رایزنی این دو وزیر خارجه بوده است.

وزرای خارجه کره جنوبی و آمریکا   به گفته سئول، وزیر خارجه کره جنوبی در این گفت و گوی تلفنی که 30 دقیقه طول کشید، به بلینکن تایید صلاحیت او به عنوان وزیر خارجه آمریکا را تبریک گفت.

روز سه شنبه (دیروز) مجلس سنای آمریکا صلاحیت آنتونی بلینکن گزینه پیشنهادی بایدن را به عنوان هفتاد و یکمین وزیر خارجه این کشور تایید کرد.

بلینکن روز گذشته و در اولین روز کاری خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا، با چهار وزیر خارجه تلفنی صحبت کرد که یکی از آنها همتای او در کره جنوبی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی: با آمریکا درباره فوریت مساله کره شمالی هم نظریم

کره جنوبی: با آمریکا درباره فوریت مساله کره شمالی هم نظریم