مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 13:552021-01-27فرهنگي

درخواست از مستندسازان برای توجه به باستان شناسی


رییس کل موزه ملی از مستندسازان خواست باستان شناسی را در دستور کار قرار دهند.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند هم گفت: اگر بودجه و مشارکت تخصصی نباشد، - رییس کل موزه ملی از مستندسازان خواست باستان شناسی را در دستور کار قرار دهند.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند هم گفت: اگر بودجه و مشارکت تخصصی نباشد، مستندسازان انگیزه ورود به این فیلم ها را پیدا نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جبرییل نوکنده ـ رییس کل موزه ملی ایران ـ در دیدار با مدیران مرکز گسترش سینمای مستند، توجه خاص مستندسازان به حوزه فعالیت های باستان شناسی کشور را مایه مباهات و صیانت از فرهنگ و هنر کهن این سرزمین دانست و گفت: با توجه به تجارب مثبت اما اندک سال های گذشته در حوزه سینمای مستند با محوریت باستان شناسی، ضرورت حضور فعال سینماگران در بازشناسی میراث فرهنگی بیشتر حس می شود.

تنوع مضامین، موضوعات بکر و توان علمی در حوزه باستان شناسی ایران تاحدی از چشم خلاق و تیزبین هنرمندان فیلمساز مستند دور مانده و بدون شک با نزدیک شدن فعالان این دو عرصه به یکدیگر، بازتاب و معرفی اثربخشی از میراث فرهنگی غنی ایران را شاهد خواهیم بود.

او بیان کرد: این موزه به عنوان تخصصی ترین مرجع یافته های باستان شناسی کشور برای تحقق این مساله آماده هر نوع همکاری و مشارکت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست از مستندسازان برای توجه به باستان شناسی

درخواست از مستندسازان برای توجه به باستان شناسی