مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 10:202021-01-28اجتماعي

مشکل زیست محیطی مجوز معدن طلای خوینه رود


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی اعلام کرد: مجوز سازمان صمت این استان برای فعالیت معدن طلای خوینه رود در شهرستان ورزقان با مسایل و مقررات زیست محیطی تعارض دارد.

احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالیت شرکت معدنی خوینه رود و علل تمدید پروانه اکتشاف آن، افزود: باید توجه داشت که بی توجهی مسئولان به مسائل زیست محیطی جزو مصادیق ترک فعل نهادها و مسئولان است و نباید مقررات زیست محیطی نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به تداخل محدوده اکتشاف معدن فوق با اراضی متعلق به اداره منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده محیط زیست آذربایجان شرقی، اظهار داشت: مجوزی که سازمان صمت استان صادر کرده است بر اراضی منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده دیزمار منطبق شده و با مقررات و قوانین سازمان حفاظت محیط زیست تداخل پیدا کرده است.

موقری ادامه داد: از طرفی مجوز صادره برای صاحب پروانه، حقی ایجاد کرده است که با حقوق عمومی و دولتی متعارض است و ضرورت دارد راه حل متعادلی برای آن با لحاظ عدم تزاحم با محیط زیست پیدا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه مستندات قانونی این مجموعه در مخالفت با تمدید پروانه اکتشاف معدن مذکور را برشمرد و گفت: ماده 3 قانون حفاظت از خاک، تمامی افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل زیست محیطی مجوز معدن طلای خوینه رود

مشکل زیست محیطی مجوز معدن طلای خوینه رود