مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-28بين الملل

بنگلادش 3 هزار روهینگیایی دیگر را به جزیره ای دورافتاده می فرستد


علیرغم هشدارهای پی در پی گروه های حقوق بشری، بنگلادش گروه سوم از چند هزار مسلمان روهینگیا را به جزیره ای دورافتاده می فرستد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علیرغم انتقادات و اعتراضات گسترده گروه های حقوق بشری، یکی از افسران نیروی دریایی بنگلادش روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که بنگلادش در نظر دارد بین دو تا سه هزار تن از پناهجویان مسلمانان روهینگیا را به جزیره ای دورافتاده بفرستد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام بنگلادش برای فرستادن گروه سوم از پناهندگان مسلمانان روهینگیایی به جزیره ای دورافتاده در حالی صورت می گیرد که گروههای حقوق بشری در مورد آسیب پذیری این جزیره در مقابل طوفان و جاری شدن سیل هشدار داده و ابراز نگرانی کرده اند.

بنگلادش از اوایل ماه دسامبر (از اواسط آذرماه) تاکنون حدود سه هزار و 500 پناهنده روهینگیایی را از میانمار به جزیره بهاسان چار فرستاده است.

جزیره بهاسان چار تنها دو دهه پیش از دریا بیرون آمده است و با قایق چندین ساعت از نزدیک ترین بندر در چیتاگانگ فاصله دارد و مسلمان های روهینگیا که در پی حملات خشونت بار ارتش میانمار مجبور به فرار از کشور خود شده اند، اجازه ندارند بدون مجوز دولت از این جزیره دور افتاده خارج شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنگلادش 3 هزار روهینگیایی دیگر را به جزیره ای دورافتاده می فرستد

بنگلادش 3 هزار روهینگیایی دیگر را به جزیره ای دورافتاده می فرستد