مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 00:152021-01-28پزشكي

چرا برخی افراد کودک آزاری می کنند؟


یک روانشناس درباره علت روانشناختی کودک آزاری برخی افراد اظهار کرد: مطابق با پژوهش ها، افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی بیشترین افرادی هستند که امکان کودک ازاری توسط آن ها وجود دارد.

- اختلال شخصیت بیماری شایع و مزمنی است که 10 تا 15 درصد از افراد دچار آن هستند و به طور عادی  بدون بررسی کارشناسان و متخصصان قابل تشخیص نیست.

گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به منتشر شدن کلیپ های کودک آزاری در شبکه های مجازی، گفت: امکان تشخیص افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی به دلیل خوش صحبتی، جذابیت، فریب کاری در کلام و خوش پوشی برای عموم مردم سخت است.

انزانی ادامه داد: متاسفانه اختلالات روانی در خانواده ها شناسایی نمی شود و چون فرد دارای اختلال روان از کودکی در کنار خانواده بزرگ می شود، رفتارهای او برای اعضا خانواده عادی تلقی می شود.

بیشترین تجاوز به حقوق کودک در محیط خانواده وی همچنین گفت: خانواده اساسی ترین نهاد جامعه پذیر کردن کودکان به ویژه در سال های اولیه زندگی محسوب می شود چراکه در سال های اولیه زندگی خانواده می تواند در شناسایی توانایی کودک و داشتن نقش سودمند در آینده و در درون جامعه به کودک کمک کند.

متاسفانه مطابق با پژوهش ها، خانه و خانواده ای که باید مکان امنی برای کودک و تامین آرامش او باشد بیشترین درصد تجاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی افراد کودک آزاری می کنند؟

چرا برخی افراد کودک آزاری می کنند؟