مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 00:352021-01-28پزشكي

اسیدهای چرب ضروری برای بدن/منابع غذایی دریافت چربی های مفید


یک متخصص تغذیه با اشاره به مضررات چربی های ترانس برای بدن گفت: چربی های اشباع نشده مانند اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 برای بدن بسیار مفید هستند و از بروز بسیاری از بیماری ها هم جلوگیری می کند.

- شهاب اولیایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص چربی های ترانس و ادعای بعضی از تبلیغات مبنی بر عدم وجود این نوع از چربی در بعضی از روغن ها، گفت: اسید چرب ترانس در واقع جز چربی های اشباع نشده است که البته به صورت طبیعی و غیر طبیعی یافت می شود، اسید چرب غیر اشباع دو نوع دارد و در صنعت اسیدهای چرب غیر اشباع را به فرم جامد تبدیل می کنند یعنی روغن هایی را که مایع هستند به جامد تبدیل می کنند که قابلیت نگهداری و حرارت بیشتری را داشته باشد.

این متخصص تغذیه افزود: تغییراتی که در این نوع از روغن های مایع در اثر این فرایند اتفاق می افتد و با توجه به تغییر نوع فرم شیمیایی سبب بروز مشکلاتی می شود و از حالت چربی های مفید تبدیل به مضر می شوند البته مقداری از اسیدهای چرب ترانس در محصولات حیوانی پرچرب مثل گوشت، شیر و فراورده های لبنی پرچرب هم وجود دارد.

وی بیان کرد: از جمله مضررات چربی ترانس برای بدن افزایش کلسترول خون یا همان LDL و کاهش کلسترول خوب خون یا همان HDL است همچنین سبب فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و خطر ابتلاء به ناباروری، دیابت نوع د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسیدهای چرب ضروری برای بدن/منابع غذایی دریافت چربی های مفید

اسیدهای چرب ضروری برای بدن/منابع غذایی دریافت چربی های مفید