مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 05:202021-01-29بين الملل

«جنگ واکسن» میان اروپا و انگلیس


در پی تأخیر در تحویل واکسن ضد کرونای شرکت انگلیسی استرازینگا به اروپا، اروپایی ها نیز قصد دارند از ورود واکسن شرکت آمریکایی فایرز به انگلیس جلوگیری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روزنامه ایندیپندنت، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که آمادگی استفاده از همه ابزارهای مشروع برای جلوگیری از صادرات واکسن فایرز ضد کرونا به انگلیس در سایه کمبود واردات واکسن ضد کرونا را دارد.

شارل میشل در نامه ای به رییس مجلس اروپا گفت که بروکسل تدابیر فوری را برای تضمین واردات واکسن برای ساکنان اتحادیه اروپا بررسی می کند.

این نامه در چارچوب جنگ واکسن صورت می گیرد که شرکت انگلیسی-سوئدی استرازینکا به راه انداخت و تصمیم گرفت که صادرات واکسن خود به اتحادیه اروپا را به دلیل مشکلات در تولید به تأخیر بیندازد در عین حال،مقدار ضروری و مورد نیاز انگلیس را تأمین می کند.

این شرکت تصمیم خود را این گونه تفسیر کرد که قرارداد واکسن را با انگلیس پیش از قرارداد با اتحادیه اروپا منعقد کرده است.

در مقابل، اتحادیه اروپا امکان جلوگیری از صادرات واکسن فایرز آمریکایی را به انگلیس که لندن 40 میلیون دوز از آن را رزرو کرده است، بررسی می کند.

درنامه میشل به رهبران اتریش،جمهوری چک، دانمارک و یونان آمده است که این کار باعث می شود که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جنگ واکسن» میان اروپا و انگلیس

«جنگ واکسن» میان اروپا و انگلیس