مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 05:452021-01-29پزشكي

شایعترین عوارض پس از ابتلا به ویروس کرونا


عضو هیات علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دردهای عضلانی و استخوانی، سردرد، اختلال بویایی و چشایی، تنگی نفس، سرفه طولانی مدت و اختلالات روانی از شایعترین عوارض پس از بهبودی از کروناست که برخی از آنها تا چند ماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فرزین خوروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شماری از بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند پس از گذراندن دوره بیماری و بهبود از آن با عوارض پس از بیماری مواجه می شوند که برخی از این عوارض شایع تر است.

وی با بیان اینکه تا 80 درصد مبتلایان به کرونا با درمان های ساده بهبود می یابند، افزود: بطور معمول بیشتر این افراد پس از بهبودی از بیمار کووید 19 مشکل و عوارض ندارند اما درصدی از بیماران کرونایی چه افرادی که بطور سرپایی بهبود یافتند و چه آنهایی که بستری شدند پس از بهبودی، دچار عوارض طولانی مدت می شوند که این عوارض در بیماران بستری بویژه افرادی که در بخش مراقبت های ویژه ( ICU) بودند بیشتر دیده می شود.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه بطور معمول 10 تا 20 درصد مبتلایان به کرونا بویژه افراد مسن یا دارای بیماری زمینه ای نیاز به بستری شدن پیدا می کنند ، افزود : حدود هشت تا 20 درصد از افراد بستری شده بخصوص بیماران مبتلا به بیماری زمینه ای مانند سرطان، قلبی عروقی یا دیابت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعترین عوارض پس از ابتلا به ویروس کرونا

شایعترین عوارض پس از ابتلا به ویروس کرونا