مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 10:502021-01-29اقتصادي

شوک ناگهانی غیرفعال شدن کارت بانکی اتباع خارجی/ مهلت یک ماه دیگر تمدید شد


غیرفعال شدن کارت بانکی اتباع خارجی دردسرهای زیادی را برای این قشر از خدمات گیرندگان از نظام بانکی ایجاد کرده که البته بانک مرکزی می گوید مهلت را برای ثبت شناسه ملی آنها یکماه تمدید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، اجرای سیاست کد شهاب و منوط شدن فعالیت کارت های بانکی و تراکنش های مرتبط با آنها، یکی از سیاست های بانک مرکزی بوده که برای ردیابی و ایجاد شفافیت در تراکنش های بانکی اجرایی شده است؛ سیاستی که اگرچه در ظاهر یک سیاست مناسب برای مبارزه با پولشویی به حساب می آید اما شیوه بد اجرای آن این روزها برای برخی مشتریان بانک ها دردسرساز شده است.

بر اساس آنچه که بانک مرکزی اعلام کرده، از روز یکشنبه 5 بهمن 1399 آن دسته از تراکنش هایی که حساب های مرتبط با آنها دارای شناسه ملی یا کد شهاب نبوده است، اجازه فعالیت در شبکه بانکی را ندارند.

تصمیمی که دردسرهای زیادی را برای مشتریان نظام بانکی ایجاد کرده است و اطلاع رسانی در مورد آن به قدری کم بوده که بسیاری از مشتریان بانک ها دچار مشکل شده اند؛ این مشکل بویژه برای اتباع خارجی که عموماً بیش از یک حساب بانکی در ایران ندارند، به یک چالش جدی تبدیل شده است؛ چرا که به دلیل مسدود شدن حساب بانکی، دسترسی به موجودی حسابشان غیرممکن و گذران زندگی روزمره شأن با وقفه مواجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک ناگهانی غیرفعال شدن کارت بانکی اتباع خارجی/ مهلت یک ماه دیگر تمدید شد

شوک ناگهانی غیرفعال شدن کارت بانکی اتباع خارجی/ مهلت یک ماه دیگر تمدید شد