مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 10:552021-01-29اقتصادي

مسدودی کارتهای بانکی فاقد کدشهاب فقط برای اتباع افغانستانی نیست


شورای هماهنگی بانکها در بیانیه ای تاکید کرد مساله مسدودی کارتهای بانکهای فاقد کد شهاب درمورد اتباع خارجی، صرفا مربوط به اتباع افغانستانی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شورای هماهنگی بانک ها در خصوص کد شهاب بیانیه ای صادر و اعلام کرد: در روزهای گذشته برخی رسانه های معاند با نادیده گرفتن مقررات شفافیت عملیات بانکی که مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است و هشدارهای مکرر قبلی به صاحبان حساب های مشمول نقص اطلاعات یا اطلاعات ناصحیح، به سیاه نمایی روی آورده و این گونه القا کرده اند که برخی بانک های کشور، حساب و کارت بانکی اتباع خارجی را مسدود کرده اند.

این سیاه نمایی در حالی صورت می گیرد که رعایت مقررات مذکور نه فقط در ایران بلکه در اغلب کشورهای جهان و نه تنها نسبت به اتباع خارجی بلکه نسبت به کلیه صاحبان حساب های بانکی به دلایل مختلف از جمله پیشگیری از پولشویی الزامی است.

در این خصوص ذکر نکاتی چند برای روشن شدن زوایای موضوع ضرورت دارد: 1.

با توجه به لزوم شفافیت عملیات مالی و تراکنش های بانکی و رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی، بانک مرکزی از مدت ها پیش، اخذ اطلاعات هویتی کامل و صحیح برای مشتریان و صاحبان حساب ها و کارت های بانکی را الزامی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسدودی کارتهای بانکی فاقد کدشهاب فقط برای اتباع افغانستانی نیست

مسدودی کارتهای بانکی فاقد کدشهاب فقط برای اتباع افغانستانی نیست