مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 11:102021-01-29اقتصادي

دنبال حل مشکل مهاجرین عزیز هستیم


مدیرعامل بانک صادرات در پی افزایش اعتراضات برخی از مهاجرین افغانستانی به قطع خدمات کارت های بانکی، گفت: در پی یافتن راه حل جایگزین هستیم تا مشکل این عزیزان حل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بانک صادرات، حجت الله صیدی با اشاره به لزوم شفافیت عملیات مالی و تراکنش های بانکی و رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، گفت: بانک مرکزی از مدت ها پیش، اقدام به الزامی کردن اخذ اطلاعات هویتی کامل و صحیح برای مشتریان و صاحبان حساب ها و کارت های بانکی کرده است.

وی با یادآوری این نکته که روش عملیاتی برای احراز اطمینان از کامل و صحیح بودن اطلاعات هویتی هر فرد، اخذ کد شهاب است، افزود: کد شهاب، شناسه هویت الکترونیکی بانکی است بدین معنا که برای هر مشتری بانکی، یک شناسه هویتی منحصر به فرد توسط سامانه نهاب تعریف می شود و کد شهاب، رابط اصلی برقراری میان سامانه های بانکی و نهاب است.

صیدی ادامه داد: سامانه نهاب بر روی شبکه ملی کشور (NiBN) برای تمامی بانک ها و مؤسسات مالی مجاز قابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در اغلب کشورها نیز به همین صورت است و خیلی جدی گرفته می شود، گفت: اتباع ایرانی برای اخذ کد شهاب، به کد ملی نیاز دارند و اتباع غیر ایرانی به کد فراگیر که متولی آن وزارت کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنبال حل مشکل مهاجرین عزیز هستیم

دنبال حل مشکل مهاجرین عزیز هستیم