مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 11:452021-01-29سياسي

فعال شدن کارت حساب مسدود اتباع خارجی به محض دریافت کد شهاب


به دنبال حوای ایجاد شده درباره حساب های مسدود شده و کد شهاب، شورای هماهنگی بانکها در بیانه ای اعلام کرد که قبلا از اتباع بیگانه خواسته شده بود شناسه هویتی بگیرند و شفاف سازی اطلاعات حساب به برادران و خواهران افغانستانی اختصاص ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شورای هماهنگی بانکها طی بیانه ای به ارائه توضیحلتی راجع صدور کد شهاب پرداخت که در ادامه آمده است: در روز های گذشته برخی رسانه های معاند با نادیده گرفتن مقررات شفافیت عملیات بانکی که مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است و هشدارهای مکرر قبلی به صاحبان حساب های مشمول نقص اطلاعات یا اطلاعات ناصحیح ، به سیاه نمایی روی آورده و این گونه القا کرده اند که برخی بانک های کشور، حساب و کارت بانکی اتباع بیگانه را مسدود کرده اند.

این سیاه نمایی در حالی صورت می گیرد که رعایت مقررات مذکور نه فقط در ایران بلکه در اغلب کشورهای جهان و نه تنها نسبت به اتباع بیگانه بلکه نسبت به کلیه صاحبان حساب های بانکی به دلایل مختلف از جمله پیشگیری از پولشویی الزامی است.

در این خصوص ذکر نکاتی چند برای روشن شدن زوایای موضوع ضرورت دارد: 1.

با توجه به لزوم شفافیت عملیات مالی و تراکنش های بانکی و رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی، بانک مرکزی از مدت ها پیش، اخذ اطلاعات هویتی کامل و صحیح برای مشتریان و صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال شدن کارت حساب مسدود اتباع خارجی به محض دریافت کد شهاب

فعال شدن کارت حساب مسدود اتباع خارجی به محض دریافت کد شهاب