مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1399 ساعت 17:552021-01-29سياسي

آزادی 15 ماهیگیر ایرانی در هند


سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو اعلام کرد: پانزده نفر از ماهیگیران ایرانی که در زندان های هند گرفتار شده بودند آزاد شدند.

- سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو اعلام کرد: پانزده نفر از ماهیگیران ایرانی که در زندان های هند گرفتار شده بودند آزاد شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی چگنی سفیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، در مصاحبه ای با صداوسیما با بیان این مطلب، گفت: این ماهیگیران حدود یک سال و نیم پیش به علت بدی آب و هوا و شرایط اضطراری وارد آبهای سرزمینی هند شده بودند.

چگنی با بیان این که مرزبانان هندی این ماهیگیران را به جرم ورود غیر قانونی بازداشت کرده بودند افرود : با پیگیریها و تلاش های سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی و سر کنسولگری ایران در حیدر آباد و نیز همراهی مقامات هندی عصر امروز این افراد از زندان بنگلور آزاد و تحویل سفارت شدند.

وی افزود: هم اکنون همکاران سفارت در حال فراهم کردن زمینه بازگشت این هموطنان گرفتار شده هستند و ماهیگیران ایرانی امشب به میهن اسلامی باز خواهند گشت.

بر اساس این گزارش، این ماهیگیران که بیشتر از مناطق روستایی چابهار و کنارک هستند از 30 نوامبر 2019 حبس شده بودند که با تلاش های مداوم سفارت ایران در هند و در تاریخ 29 ژانویه 2021 آزاد شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی 15 ماهیگیر ایرانی در هند

آزادی 15 ماهیگیر ایرانی در هند