مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 02:202021-01-29پزشكي

تاثیر یک رژیم غذایی خاص بر سندرم متابولیک


نتایج یک مطالعه مروری نشان می دهد رژیم غذایی پارینه سنگی (پالئولیتیک) می تواند باعث تعدیل فاکتورهای متابولیسم گلوکز و لیپید در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک شود.

- نتایج یک مطالعه مروری نشان می دهد رژیم غذایی پارینه سنگی (پالئولیتیک) می تواند باعث تعدیل فاکتورهای متابولیسم گلوکز و لیپید در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاکنون تاثیر چندین کارآزمایی بالینی تصادفی اثرات رژیم پارینه سنگی را در بیماران بالغ مبتلا به اختلالات متابولیکی بررسی کرده اند.

با این حال، نتایج این بررسی ها متناقض بوده است.

حال محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران، طی یک مطالعه مرور نظام مند و فراتحلیل با هدف بررسی اثر رژیم پارینه سنگی بر متابولیسم گلوکز و پروفایل لیپیدی در بیماران مبتلا به سندروم متابولیک این موضوع را بررسی کرده اند.

نتایج پژوهش نشان دهنده کاهش قابل توجهی در مقاومت به انسولین، انسولین ناشتا، میزان کلسترول کل، تری گلیسیرید، کلسترول لیپوپروتیین با چگالی کم، فشار خون و پروتیین واکنش پذیر در گروه رژیم پارینه سنگی در مقابل گروه کنترل بود.

بنا بر اعلام پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور، یافته های این پژوهش بینش بهتری در مورد تأثیر رژیم پارینه سنگی بر تعدیل فاکتورهای متابولیسم گلوکز و لیپید در بیماران مبتلا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر یک رژیم غذایی خاص بر سندرم متابولیک

تاثیر یک رژیم غذایی خاص بر سندرم متابولیک