مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 06:102021-01-30سياسي

بازگشت بایدن به برجام و رفع تحریم ها از نگاهی دیگر


دستگاه دیپلماسی ایران بایستی با واقع نگری و نه اشتیاق زائدالوصف برای بازگشت امریکا به برجام، ضمن توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، فضای مذاکره را به سمت اجرایی کردن واقعی برجام به عنوان یک سند حداقلی سوق دهد.

- خبرگزاری فارس استان کردستان/مهدی حاتمی؛ در اواخر دوران کاری ترامپ، او تلاش کرد با استفاده از مکانیزم ماشه تمام تحریم هایی که رژیم امریکا بصورت یکجانبه به کشورمان تحمیل کرده بود را به تحریم های شورای امنیت تبدیل کند و همه قطعنامه های سازمان ملل را بصورت یکجا برگرداند.

این اقدام رژیم امریکا بهمراه تلاش او برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شکست خورد.

علت این شکست چیزی غیر از این نبود که اعضای دایم شورای امنیت استدلال کردند امریکا قبلا از برجام خارج شده و شرط استفاده از مکانیزم ماشه، عضویت در برجام بوده است.

آنها اعلام کردند کشورهایی که در برجام مشارکت دارند می توانند نقض برجام توسط ایران را عاملی برای بازگشت تمام تحریم های قبل از برجام علیه کشورمان نمایند، به عبارت دیگر مذاکره کنندگان هسته ای چک سفید امضایی را به غرب هدیه دادند که هر وقت خواستند فقط به شرط عضویتشان در برجام آن چک را پر و برگشت بزنند.

البته ترامپ حوصله نداشت که این مکانیزم را بعد از دو سه سال و به بهانه ای علیه ما فعال کند و از همان اول از برجام خارج شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت بایدن به برجام و رفع تحریم ها از نگاهی دیگر

بازگشت بایدن به برجام و رفع تحریم ها از نگاهی دیگر