مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 07:002021-01-30پزشكي

آنفلوانزای پرندگان هنوز به مرغداری های صنعتی البرز سرایت نکرده است


مدیرکل دامپزشکی البرز با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان بین طیور و انسان مشترک است، گفت: برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به این بیماری، از شهروندان درخواست می شود تخم مرغ را به صورت کامل بپزند و از مصرف آن به صورت عسلی و نیم پخته خودداری و مرغ را هم قبل از مصرف به طور کامل بپزند.

- ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی البرز با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان بین طیور و انسان مشترک است، گفت: برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به این بیماری، از شهروندان درخواست می شود تخم مرغ را به صورت کامل بپزند و از مصرف آن به صورت عسلی و نیم پخته خودداری و مرغ را هم قبل از مصرف به طور کامل بپزند.

غلامرضا توکلی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های صنعتی استان مشاهده نشده، افزود: با توجه به اینکه این بیماری ویروسی بین طیور و انسان مشترک است، از مردم درخواست می شود صرفاً مرغی خریداری کنند که دارای لیبل و برچسب دامپزشکی است و از خرید مرغ غیرمجاز خودداری کنند.

وی توضیح داد: شهروندان در صورت مشاهده فروش غیرمجاز مرغ نیز باید موضوع را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا با متخلفین برخورد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزای پرندگان هنوز به مرغداری های صنعتی البرز سرایت نکرده است

آنفلوانزای پرندگان هنوز به مرغداری های صنعتی البرز سرایت نکرده است