مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 10:302021-01-30بين الملل

اقدامات و اتهامات جدید علیه مقام سابق سعودی در کانادا


چند شرکت دولتی سعودی اقدامات جدیدی علیه یک مقام سابق سازمان اطلاعات این کشور اتخاذ کردند که پیشتر، ولی عهد سعودی را به تلاش برای ترور خود متهم کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه ، امروز (شنبه)، گزارش داد که شرکت های دولتی سعودی سعد الجبری مقام سابق اطلاعات این کشور را که در کانادا اقامت دارد، به اختلاس متهم کردند.

سعد الجبری معاون ولی عهد سابق سعودی محمد بن نایف پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن 2017 بود و پست مشاور امنیت ملی در وزارت کشور سعودی را بر عهده داشت و گفته می شود، اسنادی که در دست دارد، می تواند برای حذف کامل بن نایف و دیگر رقبا مفید باشد و همزمان می تواند به شدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و بنابراین لزوم بازگشت وی به عربستان برای بن سلمان مسجل است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد اسنادی به دست آورده که نشان می دهد چند شرکت دولتی سعودی، سعد الجبری را به اختلاس میلیاردی متهم کرده اند.

بر اساس این گزارش، ده نمایندگی شرکت سرمایه گذاری تحکم وابسته به صندوق سرمایه گذاری سعودی با تنظیم یک دعوی مدنی و ارائه آن به دادگاه عالی اونتاریو کانادا مدعی شده اند که الجبری عملیات های کلاهبرداری گسترده انجام داده و از این راه دست کم پولی به ارزش 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات و اتهامات جدید علیه مقام سابق سعودی در کانادا

اقدامات و اتهامات جدید علیه مقام سابق سعودی در کانادا