مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 11:152021-01-30پزشكي

جراحی تومور مغزی


جراحی تومور مغزی چه تومور خوش خیم  مغزی و چه تومور بدخیم مغزی به عنوان درمان اصلی و خط مقدم مبارزه با این بیماری محسوب می شود.

- چه تومور خوش خیم  مغزی و چه تومور بدخیم مغزی به عنوان درمان اصلی و خط مقدم مبارزه با این بیماری محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام سایت طبیب خویی، دکتر طبیب خویی جراح مغز و اعصاب، رتبه اول برد جراحی مغز و اعصاب کشور و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در این رابطه اضافه کردند : برخلاف گذشته که بعضی از تومورهای مغزی جراحی نمیشدند و با فواصل زمانی مشخص ام آر آی انجام میشد، در حال حاضر یکی از مهمترین فاکتورها در کنترل بیماری افراد مبتلا به تومور جراحی تومور مغزی و برداشتن حداکثر میزان ممکن از ضایعه است.

تنها در موارد نادری که توموری احتمالا خوش خیم با سایز کوچک وجود داشته باشد ویا اینکه بیهوشی بیمار از نظر مشکلات دیگر پزشکی بسیار خطرناک باشد این گزینه وجود دارد که برای جراحی صبر کرد و تومور را مدتی تحت نظر گرفت.

طبیعتا انجام جراحی و برداشتن تومور با انواع خطرات همراه است جراح مغز و اعصاب همواره خطر و فایده عمل را در نظر گرفته و بعد درمان جراحی را به شما پیشنهاد می دهد.

در زمان عمل، هر قدر حجم بیشتری از تومور برداشته شود، کمک بیشتری به بیمار شده مشروط به اینکه تلاش برای عدم آسیب بافت طبیعی مغز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی تومور مغزی

جراحی تومور مغزی