مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 12:402021-01-30دانش

بهبود زیست سازگاری بیومواد بر پایه کلسیم سیلیکات


محققان کشور راهکاری برای بهبود زیست سازگاری بیومواد بر پایه کلسیم سیلیکات ارائه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سمیه غفاری دانش آموخته دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح زیست سازگاری و توانایی ایجاد تمایز استئوژنیک سلول های بنیادی مزانشیمی در سیستم سیمان پرتلند- کلسیم فسفات عنوان کرد: از آنجا که پیوند استخوان دومین پیوند بافت عمده در جهان است، بهبود و توسعه جایگزین های استخوانی مصنوعی نیازی روبه فزونی است.

یکی از موانع جدی به کارگیری بیومواد بر پایه سیمان پرتلند یا کلسیم سیلیکاتی درکاربردهای ترمیم و مهندسی بافت استخوان، قلیایی شدن محیطِ مرطوبِ پیرامونِ سیمان به علت انحلال هیدروکسیدکلسیم است که زیست سازگاری این سیمان را با چالش روبرو می کند.

وی افزود: این پژوهش روشی جدید، ساده و مؤثر برای کاهش pH قلیایی و در نتیجه بهبود زیست-سازگاری سیمان های کلسیم سیلیکاتی ارائه کرده است.

وی با اشاره به روش کار بیان کرد: در این پژوهش با ایجاد یک پوشش کلسیم فسفاتی روی قطعات کلسیم سیلیکاتی، pH نمونه تا محدوده فیزیولوژیک کاهش یافت و آزمون های زیست سازگاری روی رده سلول های سرطانی استخوان نشان داد که با این روش، زیست سازگاری این مواد به طرز چشمگیری بهبود یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود زیست سازگاری بیومواد بر پایه کلسیم سیلیکات

بهبود زیست سازگاری بیومواد بر پایه کلسیم سیلیکات