مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 03:452021-01-31دانش

حضور 2 دانشگاه ایرانی در رتبه بندی معتبر دانشگاه های جهان


مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: نظام رتبه بندی کیو اس از پرطرفدارترین رتبه بندی هاست و از جمهوری اسلامی ایران تنها نام 2 دانشگاه در رتبه بندی Rankometer مشاهده می شود که دانشگاه تهران با رتبه 431 و صنعتی شریف با رتبه 496 است.

- جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره استارتاپ Ed Tech که نظام جدیدی برای رتبه بندی دانشگاه ها در سنگاپور راه اندازی کرده است، اظهار کرد: نظام جدید که Applied HE نام دارد، ترکیبی از پنج نظام رتبه بندی دانشگاهی است که به عنوان یک نظام واحد کیفیت عملکرد دانشگاه های برتر جهان را اندازه گیری می کند.

وی افزود: در سال های اخیر تعداد زیادی از نظام های رتبه بندی دانشگاهی را می بینیم که در کشورهای مختلف جهان تأسیس شده اند؛ در این شرایط، به گفته رییس این استارت آپ، هم دانشجویان و والدین آنها و هم استخدام کنندگان فارغ التحصیلان دانشگاهی در انتخاب دانشگاه های مورد نظر و مقایسه آنها با یکدیگر با چالش های زیاد جدی مواجه هستند.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اضافه کرد: با راه اندازی این رتبه بندی، ماندی موک رییس و بنیان گذار AppliedHE Rankometer  معتقد است که این چالش ها را با فراهم کردن معیارهای شفاف و قابل اعتماد در اندازه گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 2 دانشگاه ایرانی در رتبه بندی معتبر دانشگاه های جهان

حضور 2 دانشگاه ایرانی در رتبه بندی معتبر دانشگاه های جهان