مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 07:002021-01-31سياسي

تقاضای بررسی اولویت دار طرح شفافیت آرا در دستور کار مجلس قرار گرفت


اجرای تبصره 1 ماده 100 در خصوص گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی درباره شفافیت آراء نمایندگان امروز در دستور کار مجلس قرار دارد؛ این تبصره مربوط به تقاضای اولویت در رسیدگی به طرح ها و لوایح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس جمعی از نمایندگان مجلس اجرای تبصره 1 ماده 100 در خصوص گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی درباره شفافیت آراء نمایندگان را خواستار شده اند و این تقاضا در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس می گوید: دستور هفتگی مجلس باید به ترتیب وصول طرح ها و لوایح از کمیسیون‏ها و سایر موضوعات طبق این آیین نامه توسط هیأت رییسه مجلس تهیه و پس از چاپ و توزیع بر تابلو مخصوص نصب شود.

رعایت ترتیب مذکور الزامی است.

طرح ها و لوایحی که دارای اولویت باشند ممکن است بنا به تقاضای دولت و یا پانزده نفر از نمایندگان و با موافقت هیأت رییسه خارج از ترتیب وصول، در دستور هفتگی مجلس قرارگیرد.

گزارش های تحقیق و تفحص، تفریغ بودجه و کمیسیون ها به جز گزارش طرح ها و لوایح، خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

این گزارش ها باید حداقل چهل و هشت ساعت قبل از طرح در مجلس چاپ و در اختیار نمایندگان قرارگیرد وخلاصه آن حداکثر به مدت نیم ساعت درجلسه قرائت و متن کامل گزارش در مشروح مذاکرات چاپ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقاضای بررسی اولویت دار طرح شفافیت آرا در دستور کار مجلس قرار گرفت

تقاضای بررسی اولویت دار طرح شفافیت آرا در دستور کار مجلس قرار گرفت