مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 08:302021-01-31سياسي

گلباران حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک


حجره طلبگی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه سپهداری اراک همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن گلباران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، صبح امروز حجره طلبگی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه سپهداری اراک همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن طی مراسمی گلباران شد.

این آیین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با حضور مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی و فرماندار اراک و جمعی از اقشار مختلف مردم و مدیران اجرایی برگزار شد.

  در این مراسم مردم و مسوولان با نثار شاخه های گل و عطرافشانی حجره طلبگی امام راحل (ره) با اهداف امام راحل تجدید عهد و پیمان کردند.

امام خمینی(ره) در دوران نوجوانی در سال 1299 برای ادامه تحصیل از زادگاهشان خمین به اراک سفر کرده و در مدرسه علمیه اراک که امروز به نام حوزه امام خمینی(ره) نام گرفته است مشغول به کسب درس و تهذیب شدند.

این حوزه قدیمی که در بافت تاریخی و قدیم اراک و در مجاورت بازار تاریخی اراک قرار گرفته در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده و حجره طلبگی امام(ره) در آن به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلباران حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک

گلباران حجره طلبگی امام خمینی(ره) در اراک