مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 05:002021-02-01سياسي

انتخابات مجلس سفلی و نمایش دموکراسی هدایت شده در قزاقستان


کارشناس سیاسی روس با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در قزاقستان گفت: برخلاف انتظارات موجود، انتخابات دوره هفتم مجلس سفلی در این جمهوری بیشتر حالت نمایش دموکراسی هدایت شده را داشت.

- الکساندر کنیازف کارشناس سیاسی روس در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی نتایج انتخابات اخیر مجلس سفلی قزاقستان پرداخت.

در این یادداشت آمده است: انتخابات پارلمانی قزاقستان که در 10 ژانویه سال جدید میلادی برگزار شد، شور و هیجان خاصی به همراه نداشت و از نظر ترکیب احزاب در مجلس سفلی این کشور  نتایج جدیدی به بار نیاورد.

همانند دوره قبل، این بار نیز حزب حاکم نور آتن (71,09 درصد)، حزب آق ژال (10,95 درصد) و حزب مردمی قزاقستان (حزب کمونیست پیشین 9,10 درصد) در مجلس سفلی قزاقستان حضور یافتند.

با این حال هنوز اظهار نظر در مورد آمادگی این مجلس برای ایفای سهم مناسب در اجرای اصلاحات اعلام شده (به ویژه اصلاحات سیاسی) توسط رییس جمهور قاسم ژامرت تاکایف کمی زود خواهد بود.

در شرایط دوگانه قدرت که از ماه آوریل سال 2019، یعنی از زمان انتخاب تاکایف به سمت رییس جمهور قزاقستان آغاز شده است، نورسلطان نظربایف به عنوان الباسی (پیشوای ملت) همچنان کنترل خود بر حوزه مدیریت دولتی را حفظ کرده و از نفوذ بسیار بالایی بر نخبگان حاکم برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات مجلس سفلی و نمایش دموکراسی هدایت شده در قزاقستان

انتخابات مجلس سفلی و نمایش دموکراسی هدایت شده در قزاقستان