مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 06:152021-02-01سياسي

اصلاح نظام مالیاتی یکی از محورهای مهم اصلاح ساختار بودجه است


مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام مالیاتی کشور به منظور تامین منابع پایدار بودجه، یکی از مهم ترین محورهای اصلاح ساختار بودجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بابک نگاهداری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم در اصلاح ساختار بودجه تامین منابع پایدار برای بودجه است، گفت: اصلاح نظام مالیاتی کشور به منظور تامین منابع پایدار بودجه، یکی از مهم ترین محورهای اصلاح ساختار بودجه است.

وی افزود: در واقع مالیات نه تنها در تامین منابع پایدار بودجه مهم است بلکه به عنوان ابزاری کارآمد برای اجرای سیاست های کلان و خرد اقتصادی مانند تثبیت اقتصادی، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی در جامعه، تاثیر زیادی دارد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما متاسفانه در کشور ما به سبب وجود نظام مالیاتی ناکارآمد، ابزار مالیاتی کارآیی لازم را ندارد و از طرفی درآمدهای مالیاتی به صورت هدفمند، عادلانه و منطبق با واقعیت موجود بر شرایط اقتصادی کشور حاصل نمی شود و بسیاری از فعالیت های کاذب و مخرب اقتصادی اصولا پایه مالیاتی مشخصی برایشان تعریف نشده است و بسیاری از مشاغل پُر در آمد نیز فرارهای مالیاتی کلانی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح نظام مالیاتی یکی از محورهای مهم اصلاح ساختار بودجه است

اصلاح نظام مالیاتی یکی از محورهای مهم اصلاح ساختار بودجه است