مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 06:202021-02-01پزشكي

سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ها چگونه عمل می کند؟


همان طور که عوامل بیماری زا ترفندهای جدیدی را برای فرار از ساختارهای حفاظتی بدن ما ایجاد می کنند و باعث عفونت می شوند، سیستم ایمنی بدن ما نیز می تواند ترفندهای جدیدی ایجاد کند که این مهاجمان ناخوشایند را از خود دورنگه دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی همان طور که عوامل بیماری زا ترفندهای جدیدی را برای فرار از ساختارهای حفاظتی بدن ما ایجاد می کنند و باعث عفونت می شوند، سیستم ایمنی بدن ما نیز می تواند ترفندهای جدیدی ایجاد کند که این مهاجمان ناخوشایند را از خود دورنگه دارد.

تحقیقات جدید نمونه ای جالب از این موضوع را نشان می دهد که چگونه سیستم ایمنی بدن پستانداران نوعی از دفاع را برای جلوگیری از حملات ویروسی به کار می گیرد.

به نقل از نیو اطلس، این تحقیق توسط زیست شناسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو انجام شد که سلول های سیستم ایمنی پستانداران را در برابر ویروس های خانواده پیکورناویروس (Picornaviridae) قراردادند.

این آزمایش شامل ویروس های رایجی مانند راینو ویروس، ویروس فلج اطفال و ویروس کوکساکی (coxsackievirus، عامل بیماری پشت دست، پا و دهان) بودند که موجب می شوند سلول ها با فعال سازی پروتیینی به نام NLRP1 التهاب شدید در میزبان ایجاد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ها چگونه عمل می کند؟

سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ها چگونه عمل می کند؟