مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 06:502021-02-01پزشكي

توضیحات مرکز تحقیقات سرطان درباره بی اثر بودن شیمی درمانی بیماران سرطانی


رییس مرکز تحقیقات سرطان در نامه ای خطاب به انجمن هماتولوژی و آنکولوژی درباره ابهامات ‍‍‍ در خصوص بی اثر بودن شیمی درمانی در درمان بیماران سرطان توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،محمد اسماعیل اکبری، رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه ای خطاب به انجمن هماتولوژی و آنکولوژی بیان داشت:اخیراً نامه ای در رسانه ها از طرف همکاران آن انجمن محترم منتشر شد مبنی بر تایید درمان بیماران مبتلا به سرطان با شیمی درمانی و به نحوی نوشته شده است که گویا اینجانب برای درمان بیمارانم از شیمی درمانی استفاده نمی کنم یا با آن مخالفم.

این نامه در هفت پاراگراف در رسانه ها دیده شد که پنج پاراگراف اول آن مستند به واقعیات علمی و مورد تایید قطعی این همکارتان نیز است، شاهد این مدعا هم انتشار داده های چند ده ساله کشور در قالب مقالات متعدد من جمله مقاله جدید (MIR) که حاکی از مساعدت و همدلی برای درمان محروم ترین بیماران کشور طی سال های گذشته است.

اما آنچه در دو پاراگراف آخر آمده است، نیازمند توضیح بیشتری است.

در آخرین مطالعه، بیش از 3000 میلیارد تومان هزینه سالانه درمان مستقیم سرطان در کشور است که حداقل قریب 45-40 درصد آن به دلیل مصرف دارو های شیمی درمانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات مرکز تحقیقات سرطان درباره بی اثر بودن شیمی درمانی بیماران سرطانی

توضیحات مرکز تحقیقات سرطان درباره بی اثر بودن شیمی درمانی بیماران سرطانی